خواص قرص منیزیم | از موی سالم تا کمک به بهبود میگرن

خواص قرص منیزیم | از موی سالم تا کمک به بهبود میگرن
منیزیم یکی از عناصر شیمیایی مهم برای سلامت بدن است که افراد کمی از خواص و علائمی که کمبود آن در بدن به وجود می‌آورد، اطلاعات دارند. اگر رژیم غذایی صحیحی داشته باشید می‌توانید منیزیم مورد نیاز بدن‌تان را تأمین کنید، اما اگر اهل رعایت کردن رژیم نیستید، مصرف مکمل‌های حاوی منیزیم می‌تواند نیاز بدن‌تان به این عنصر حیاتی را تأمین کند. در ادامه خواص قرص منیزیم را بخوانید.
کد خبر: ۲۷۹۵۹
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷

زی‌سان: از تنظیم سطح قند خون گرفته تا افزایش عملکرد بدن هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی، منیزیم برای مغز و بدن شما بسیار مهم است. از آن جایی که منیزیم در غذا‌های مختلف از سبزیجات برگ‌دار گرفته تا آجیل، دانه‌ها و لوبیا یافت می‌شود، با رعایت یک رژیم غذایی مناسب می‌توانید منیزیم مورد نیاز بدن تان را تأمین کنید.

اما بسیاری از مردم به خاطر رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب، به اندازه کافی منیزیم از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند؛ اینجاست که باید به سراغ قرص‌ها و مکمل‌های حاوی منیزیم رفت و برای تأمین منیزیم مورد نیاز بدن، از آنها کمک گرفت. اگر هنوز خواص قرص منیزیم برای سلامتی بدن را نمی‌دانید؛ مطالعه این مطلب را جدی بگیرید!

خواص قرص منیزیم چیست؟

منیزیم تأثیر مستقیمی بر سلامت جسم و روان افراد دارد و کمبود آن برای بدن بسیار مضر است؛ از این رو پزشکان تأکید می‌کنند مصرف این عنصر پُرخاصیت را جدی بگیرید. در ادامه برخی از خواص قرص منیزیم را می‌خوانید.

خواص قرص منیزیم | از موی سالم تا کمک به بهبود میگرن

خواص قرص منیزیم برای افزایش کیفیت خواب

به گزارش زی‌سان، منیزیم با آزادسازی گیرنده‌های عصبی در بدن باعث افزایش کیفیت خواب و راحت به خواب رفتن می‌شود. پس اگر اختلالات مربوط به خواب باعث آزار شما می‌شود با یک آزمایش خون ساده مقدار منیزیم بدن‌تان را چک کنید و اگر متوجه کمبود منیزیم در بدن‌تان شدید، حتماً از مکمل‌های حاوی منیزیم استفاده کنید.

خواص قرص منیزیم برای سیستم عصبی 

تحقیقات نشان می‌دهند، کمبود منیزیم یکی از مهم‌ترین دلایل بروز اظطراب، تنش‌های عصبی بیهوده، تغییر خلق و خو و ابتلا به افسردگی است.

خواص قرص منیزیم برای استخوان 

قرص منیزیم به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. حدود ۶۰ درصد از بافت استخوان‌ها را منیزیم تشکیل می‌دهد. به همین دلیل اگر منیزیم به اندازه کافی به استخوان نرسد، بافت استخوانی ضعیف خواهد شد. در نهایت کمبود منیزیم، باعث بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان یا تحلیل استخوان می‌شود.

پیشنهاد: این ویتامین‌ها از پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند!

خواص قرص منیزیم | از موی سالم تا کمک به بهبود میگرن

خواص قرص منیزیم برای لاغری

به گزارش زی‎سان، قرص منیزیم به خودیِ خود باعث لاغری نمی‌شود، اما باعث بروز برخی تغییرات در بدن می‌شود که مجموع این تغییرات باعث لاغری و کاهش وزن در افراد می‌شود. بهبود مقاومت به انسولین، تنظیم سطح هورمون لپتین (هورمونی که احساس سیری و گرسنگی را کنترل می‌کند) و افزایش انرژی برخی از این تغییرات مثبت در بدن برای رسیدن به کاهش وزن هستند.

خواص قرص منیزیم برای درمان سردرد و میگرن

قرص منیزیم، یکی از بهترین دارو‌ها برای درمان سردرد است. این ماده معدنی نقش مهمی در بهبود عملکرد اعصاب دارد همچنین می‌تواند به تنظیم التهاب و بهبود جریان خون در مغز نیز کمک کند. پس اگر با مشکلاتی مانند سردرد‌های مکرر یا میگرن دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است با یک آزمایش خون سطح منیزیم بدن‌تان را بسنجید و در صورت لزوم قرص یا سایر مکمل‌های منیزیم را زیر نظر پزشک مصرف کنید.

خواص قرص منیزیم برای مو

تقویت رشد مو، کاهش استرس اکسیداتیو که منجر به طاسی زودرس می‌شود، کاهش ریزش مو، کنترل التهاب مو و پوست سر، جلوگیری از ریزش مو ناشی از استرس واظطراب و انتقال مواد مغذی به فولیکول‌های مو برخی از خواص مصرف قرص منیزیم برای مو هستند.

خواص قرص منیزیم برای سلامت قلب و عروق

مصرف قرص منیزیم می‌تواند رگ‌های قلبی را از چربی و مواد مسدودکننده پاک کند. در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش می‌یابد.

اشکال متنوع منیزیم چیست؟ (از پودر تا قرص جوشان)

مکمل منیزیم به شکل قرص، کپسول و قرص جوشان با دوز‌های ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم در فرم‌های مختلفی مثل منیزیم سیترات، منیزیم اکسید، منیزیم کلرید، منیزیم لاکتات، منیزیم مالات، منیزیم سولفات و منیزیم گلیسینات در داروخانه‌ها وجود دارند.
پودر منیزیم نیز یکی از انواع فرم این ماده معدنی در بازار است. پودر منیزیم به دلیل نحوه استفاده آسان، نسبت به سایر اشکال مکمل منیزیم طرفداران بیشتری دارد و می‌توان آن را به صورت روزانه مصرف کرد.

خواص قرص جوشان منیزیم

به گزارش زی‌سان، این محصول دارویی یکی از اشکال مکمل‌های حاوی منیزیم است. مصرف قرص جوشان منیزیم برای تأمین نیاز به منیزیم بیشتر از میزان دریافتی افراد، به خصوص در درمان و یا پیشگیری ضعف عضلانی و نامنظم شدن ضربان قلب توصیه می‌شود. قرص جوشان منیزیم مناسب بزرگسالان، نوجوانان، اطفال بالاتر از ۹ سال و خانم‌های شیرده و باردار است.

پیشنهاد: چطور ویتامین D بیشتری دریافت کنیم؟

خواص پودر منیزیم

پودر منیزیم، یکی دیگر از شکل‌های مکمل منیزیم است و تأثیر زیادی در بهبود عوارض ناشی از کمبود این ماده معدنی در بدن دارد. مصرف پودر منیزیم در کنار سایر مواد غذایی بسیار راحت است و می‌تواند از بروز عوارض ناشی از فقر منیزیم در بدن جلوگیری کند. پودر منیزیم اغلب به صورت ساشه بسته‌بندی می‌شود و هر ساشه دارای مقدار کافی منیزیم برای تامین نیاز روزانه بدن یک فرد بزرگسال است. مصرف پودر منیزیم نقش مهمی در ساخت پروتئین‌ها، بهبود عملکرد عضلات و اعصاب، کنترل قندخون، استرس، اظطراب و تنظیم فشار خون در بدن دارد.

قرص منیزیم را کی بخوریم؟

به گزارش زی‌سان، در جواب این سوأل باید بگوییم، شما هر زمانی از روز که اراده کنید می‌توانید قرص یا سایر مکمل‌های حاوی منیزیم را مصرف کنید. مکمل‌های حاوی منیزیم در کل عوارض خاصی ندارند، اما ممکن است در بعضی افراد عوارض گوارشی ایجاد کنند؛ پس اگر از ناراحتی‌های معده رنج می‌برید، بهتر است مکمل حاوی منیزیم را در کنار وعده‌های غذایی میل کنید. اگر برای بهبود اختلالات خواب قرص منیزیم مصرف می‌کنید، بهتر است آن را قبل از خواب بخورید، در این صورت خواب بهتری را در طول شب تجربه خواهید کرد.

سخن پایانی

مکمل‌های حاوی منیزیم نیز مانند هر ماده دارویی دیگری اگر زیاد و بیش از حد نیاز بدن مصرف شوند، ممکن است عوارض جانبی جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند. در کل می‌توان گفت، مصرف بیش از اندازه مکمل‌ها یا مواد غذایی دارای منیزیم می‌تواند موجب اسهال، استفراغ، نفخ، افت فشار خون، اختلالات کلیوی، افسردگی، اختلالات قلبی و سیستم عصبی و حتی مرگ شود.

از این رو بهتر است قبل از مصرف مکمل‌های حاوی منیزیم ابتدا آزمایش خون انجام دهید سپس نتیجه را با یک پزشک متخصص در میان بگذارید و در نهایت مکمل منیزیم را زیر نظر پزشک و با دوز مشخص مصرف کنید.

tags # منیزیم
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون